ახალი ამბები

პანკისის ხეობის ორ სკოლაში ბავშვთა უფლებები უხეშად ირღვევა

სოფელ წინუბნის მოსწავლეე­ბმა ახალი სასწავლო წელი ისევ სოფლის ყოფილი კულტურის შენობაში ძველი პრობლემებით დაიწყეს. სოფელ ქორეთის სკოლის მოსწავლეები კი სასწავლო პრო­ცესს ავარიულ შენობაში შეხვდნენ.

სოფელ წინუბნის 6 წლიან სკო­ლაში სულ 6 საკლასო ოთახია და ერთი სამასწავლებლოა. ფა­ნერებით გადატიხრულ, ვიწრო და ნესტიან საკლასო ოთახებს ფანჯრები არ გააჩნია, იატაკი ჩა­მტვრეულია, კედლებზე ბზარია გაჩენილი და ბავშვებისთვის ეს სასწავლო გარემო სერიოზულ საფრთხეს წარმოადგენს. სკოლის ადმინისტრაციას აღარც კი ახსო­ვს, ბოლოს როდის მიეწოდებოდა საბაზო საგანმანათლებლო დაწესე­ბულებას ელექტროენერგია. არც სასმელი წყალი მოდის.  ბავშვიც და პედაგოგიც წყალს ერთი ვედრიდან სვამენ. სკოლებში არსებულ პრობლე­მებზე პედაგოგები და მშობლები დაუფარავად საუბრობენ. სკოლის მოსწავლის ერთ-ერთი მშობელი ლალი ალხანაშვილი აღნიშნავს, რომ სასწავლო პროცესი მიმდი­ნარეობის ჩამტვრეულ იატაკზე, საკლასო ოთახში კი ქვეწარმავლები და ვირთხები ამოდიან. ამის გამო ზაფხულის არდადეგებამდე ერთი თვით ადრე ალხანაშვილი იძულე­ბულია, თავის შვილს გაკვეთილები გააცდენინოს:

,,სკოლას უამრავი პრობლემა აქვს, ძველისძველი რემონტია, მინგრეუ­ლია აქაურობა. საკლასო ოთახები ტარაკნებითაა სავსე და გვეშინია ბავშვების მოყვანა. სკოლაში არა­ფერი არ არის. ერთ ოთახში ამდენი ბავშვია და ღუმელი რომ დავდგათ შეიძლება, რომელიმეს გარეთ, კარე­ბთან, მოუწიოს დაჯდომა. ბავშვები ერთ ოთახში ვერ ეტევიან. თუ არ გამოსწორდება ეს სიტუაცია, ჩვენ შვილებს აღარ გამოვუშვებთ”, –  აღ­ნიშნავს ლალი ალხანაშვილი.

წინუბნის სკოლის 17 მოსწავლე საქართველოს მოქალაქედ არ არის რეგისტრირებული. შესაბამისად, სკოლას მათი ვაუჩერიც არ გააჩნია.

სასწავლო ნაწილის გამგე აცხა­დებს, რომ ამ პრობლემების მოსა­გვარებლად მათ თითქმის ყველა ინსტანციას მიმართეს, მაგრამ პრობლემა კვლავ მოუგვარებელია. თავად სკოლას კი არ გააჩნია ფი­ნანსური რესურსი იმისათვის, რომ ბავშვებს განათლების მისაღებად სათანადო პირობები შეუქმნას. მსგავს მდგომარეობაშია ქორეთის ოთხკლასიანი სკოლა, რომლის შენობაც ნგრევის პირასაა.

სკოლას არ გააჩნია სველი წერ­ტილი და ფიზიოლოგიური მოთხო­ვნილების დასაკმაყოფილებლად ბავშვები სკოლის მეზობელ სახლე­ბში დადიან. ქალთა საინფორმაციო ცენტრის ხელმძღვანელი ელენე რუსეცკაია ამბობს, რომ სკოლაში არსებული მდგომარეობით ბავშ­ვებს განათლების უფლება ეზღუ­დებათ და სწავლა ბავშვებისთვის სრულად ხელმისაწვდომი არ არის. სკოლის შენობაში ფუნქციონირებს მხოლოდ ორი ოთახი.

შესაბამისად, სოფელ ქორეთის სკოლაში რამდენიმე კლასკომპლე­ქტია. მასწავლებლებისა და მშო­ბლების განცხადებით, სხვადასხვა კლასის ბავშვებისათვის 45 წუთში რაიმეს სწავლება შეუძლებელია.

„თქვენც ხომ ხედავთ რა მდგომა­რეობაშია სკოლა. მოდიან, დაგვპირ­დებიან, მიდიან.

როდესაც ერთ კლასში, ერთ რიგ­ზე, მეხუთე კლასის მოსწავლეები ისხდებიან და მეორეზე – მეექვსე კლასის, რა უნდა ისწავლონ იქ ბა­ვშვებმა? მითხარით, 40 წუთში რა უნდა გავაკეთო? საშინაო დავალება შევამოწმო, თუ გაკვეთილი ავუხსნა ორ კლასს? ასე არ შეიძლება. დიდი ხანია ეს პრობლემები გვაქვს, ნორ­მალური ოთახიც კი არ არის, რომ პირველკლასელები შევიყვანიოთ. არავინ ყურადღებას არ გვაქცე­ვს”,- აღნიშნავს სოფელ ქორეთის სკოლის ერთჶერთი მასწავლებელი, რომელიც საკუთარი ვინაობის გამხელისაგან თავს იკავებს. ერო­ვნული სასწავლო გეგმის თანახმად, კლასკომპლექტების შექმნა მიზან­შეწონილია იმ შემთხვევაში, თუ ერთ კლასკომპლექტში მოსწავლე­თა საერთო რაოდენობა 20-ს არ აჭარბებს:

“კლასკომპლექტებში სწავლე­ბის მეთოდიკა განსხვავებულია ერთი ასაკის მქონე მოსწავლეებთან მუშაობისგან. კლასკომპლექტში მასწავლებელი სხვადასხვა ასაკის მოსწავლეებს განსხვავებული სირ­თულის მქონე დავალებს აძლევს. მან უნდა გამოიყენოს სტრატეგია, რომელიც ხელს უწყობს მოსწავლე­თა თანამშრომლობას, ავითარებს სოციალურ უნარ-ჩვევებს, ასწავლის მოსწავლეებს სხვადასხვა ასაკო­ბრივ ჯგუფებთან ურთიერთობას. მასწავლებელს შეუძლია, დაგეგ­მოს ისეთი აქტივობები, რომელთა შესრულებისას მაღალი კლასის მოსწავლეები დაეხმარებიან დაბალი კლასის მოსწავლეებს”, – აღნიშნუ­ლია ეროვნულ სასწავლო გეგმაში.

საქართველოს პედაგოგთა და მეცნიერთა თავისუფალ პროფკა­ვშირებს მცირეკონტიგენტიან საჯა­რო სკოლებში კლასკომპლექტების შექმნა არასწორად მიაჩნია:

“ასეთი სტილით სწავლება ბავშვე­ბს არ აძლევს საშუალებას, მიიღონ ხარისხიანი განათლება. განათლება ხელმისაწვდომი უნდა იყოს ყველა ბავშვისთვის. საქართველოს კანონ­მდებლობით, შესაძლებელია ხუთ ბავშვზეც გაიხსნას არათუ კლასი, არამედ სკოლაც”.

დაწყებითი საფეხურის შემდეგ ქორეთისა და წინუბის სკოლის მოსწავლეები სწავლას აგრძელებენ დუისის საჯარო სკოლაში, რომლის დაქვემდებარებაშია წინუბნის დაწყებითი სკოლა. სოფელ წინუ­ბნიდან დუისის საჯარო სკოლა 6 კილომეტრის დაშორებით მდება­რეობს.

ქალთა საინფორმაციო ცენტრის ხელმძღვანელი ელენე რუსეცკაია ამბობს, რომ ზამთარში სასკოლო ავტობუსს, დაზიანებული გზის გამო, გადაადგილების სერიოზუ­ლი პრობლემა ექმნება და ხშირ შემთხვევაში წინუბნიდან დუისის სკოლაში ბავშვები ფეხით დადიან. სოფელ ქორეთიდან კი მე-7-დან მე- 12 კლასამდე მოსწავლეებს დუისის საჯარო სკოლამდე დაახლეობით 7 კილომეტრის ფეხით გავლა უწევთ.

განათლებისა და მეცნიერების სამინისტროს საზოგადოებასთან ურთიერთობის დეპარტამენტის უფროსი ნატა ასათიანი აცხადებს, რომ სოფელ ქორეთისა და წინუ­ბნის სკოლებში სარემონტო სამუ­შაოები 2015 წელსაა დაგეგმილი. განათლების მინისტრის მოადგილე ლია გიგაური კი განმარტავს, რომ სკოლების რეაბილიტაცია ხუთ­წლიანი გეგმისა და პრიორიტეტე­ბის მიხედვით მიმდინარეობს.

2014 წლის ბიუჯეტით კი, გათვა­ლისწინებულია იმ სკოლების შე­ნობების მოწესრიგება, რომლებიც წინუბნისა და ქორეთის სკოლებზე უფრო მძიმე მდგომარეობაშია.

სოფლების წინუბნისა და ქო­რეთის საჯაროს სკოლებში 80-მდე 6-დან 12 წლამდე ასაკის ბავშვი სწავლობს.

წინუბნის საბაზო სკოლის დი­რექტორი ლილი სვიკაური პი­რად საუბარში აცხადებს, რომ მოსწავლეებს ყველა პირობა აქვთ შექმნილი ხარისხიანი განათლების მისაღებად და სხვა სკოლებში გა­ცილებით რთული მდგომარეობაა შექმნილი, თუმცა ოფიციალური კომენტარისაგან თავს იკავებს. სვიკაურმა ჩვენს გადამღებ ჯგუფს საკლასო ოთახების ფოტო და ვი­დეო გადაღების შესაძლებლობაც არ მისცა. წინუბნის სკოლის დირე­ქტორი ჩვენ მიმართ აგრესიულო­ბით გამოირჩეოდა და პოლიციის გამოძახებითაც გვემუქრებოდა.