ახალი ამბები

ვინც სქესობრივ განათლებაზე უარს ამბობს ის უარს ამბობს ბავშვის აღზრდაზე

საქართველოში სქესობრი­ვი სწავლების დანერგვის პირველი მცდელობიდან თითქმის 10 წელი გავიდა და ამ მიმართულებით ცვლი­ლება არ განხორციელებუ­ლა. სკოლაში სქესობრივი აღზრდის სავალდებულო საგნად დანერგვაზე არავინ საუბრობს. საკითხი, ფაქტო­ბრივად, ტაბუირებულია და მასზე საჯარო განხილვები არ მიმდინარეობს.
მეათეკლასელ ლიკა აივაზაშ­ვილის აზრით, უნდა არსებობდეს ილუსტრირებული წიგნები და სახელმძღვანელოები:
-,,არასწორად არის აღქმული სქესობრივი აღზრდა ჩვენში და ეს მიაჩნიათ სირხვილად. ეს ხდება იმიტომ, რომ ოჯახში მოზარდობის პერიოდში მას მშობლებმა უარი უთხრეს ინფორმაციის მიღებაზე და არ უპასუხეს მის შეკითხვებს. ეს არ არის სირცხვილი, თუ ვამბო­ბთ, რომ ევროპის ნაწილი ვართ, განათლებაც შესაბამისი უნდა გვქონდეს. არ უნდა გვრცხვენოდეს კითხვების დასმის და არ გვეში­ნოდეს ინფორმაციის მიღების. სირცხვილი ის არის, რომ პორ­ნოფილმებიდან იგებდე დამახინ­ჯებულ ინფორმაციას და არაფერი იცოდე ინფექციურ დაავადებებზე ან ელემენტარულ ესთეტიკაზე. ამიტომ უნდა დაგვანახონ, რომ სექსუალური განათლება არ არის გარყვნილება.”
სქესობრივი განათლების აუ­ცილებლობაზე საუბრობს სექსო­ლოგი, პროფესორი და მედიცინის დოქტორი არჩილ ბაქრაძე. მისი შეფასებით, სქესობრივი განათ­ლება არათუ საჭირო, არამედ სავალდებულოა რადგან სქესო­ბრივი აღზრდა ბავშვის, მოზარ­დის აღზრდის ნაწილია:
,,პირველივე კლასიდან უნდა ისწავლებოდეს საკუთარი სქე­სისთვის დამახასიათებელი ქცევა და ზოგადად, სექსობრივი აღ­ზრდის ელემენტები. თუ როგორ უნდა ისწავლებოდეს სქესობრივი აღზრდა საჯარო სკოლებში, ამ საკითხებზე პროფესიონალებმა უნდა იმუშავონ, მათ ვინც იციან ფსიქო-კულტურალური გარემო, რომელშიც ესა თუ ის აუდიტორია არსებობს, – განმარტავს არჩილ ბაქრაძე.
საქართველოში მოზარდების სქესობრივი განათლების შესახებ კვლევა არ არსებობს, მეტიც სე­ქსუალური განათლების საჭი­როებაზე ყოველგვარი წამოწყება, კამათი თუ საჯარო განხილვები შეწყვეტილია.
ბავშვთა ფსიქოლოგები გამარ­ტავენ, რომ სქესობრივი გაანთ­ლება უნდა იწყებოდეს 4-5 წლის ასაკიდან, როცა ბავშვი ამჩნევს იდენტობას:
,,ბავშვის შეკითხვებს ყოველთვის უნდა გავცეთ ამომწურავი პასუხე­ბი, რომ არ გაუჩნდეს დაუკმაყო­ფილებლობის შეგრძნება. ინფორ­მაციის მიწვდა უნდა ხდებოდეს ასაკის შესაბამისად, როგორც ოჯახში, ასევე, სკოლაში, – აცხა­დებს ბავშვთა ფსიქოლოგი თამარ თუშიშვილი.
ფსიქოლოგისვე განმარტებით, უდიდესი როლი აკისრია, რო­გორც ოჯახს, მშობლებს, ასევე, სკოლას. იგი ყურადღებას ორივეს როლზე ამახვილებს:
-,,ოჯახი და სკოლა – ორივემ უნდა ითამაშოს გადამწყვეტი როლი. ბა­ვშვი ვითარდება 3 კუთხით – აკადე­მიური, ფიზიკური და სოციალური. ბავშვისთვის, ასევე მოზარდისთვის მისთვის გასაგებ ენაზე უნდა ხდე­ბოდეს ინფორმაციის მიწოდება.”